maandag 3 december 2012

Geen kaart maar een .............taart

Deze vogeltaartjes heb ik vorige week gemaakt! Het is veel werk, maar erg leuk om te doen. Je hebt nodig vogelzaad en vet. Het vet laten smelten en met zaad vermengen in een vorm (ik gebruik puddingvormen), laag voor laag (ca 3 cm per laag) in de vorm doen en per laag hard laten worden in de vriezer. Is de vorm vol dan even in een bakje met warm water houden (niet onderdompelen) en het vet laat makkelijk los uit de vorm. Daarna met een slagroomspuit harder geworden vet als toefje erop spuiten en decoreren met besjes, appels o.i.d.
Leuk label eraan en je hebt weer een leuk aardigheidje om weg te geven.


groetjes Mariëtte

P.S. Ik had ze in de garage neergezet en mijn zoon wou er al aan beginnen. Hij vroeg zich alleen af waarom het gebak in de garage stond.......dat was mijn redding (of de zijne)

14 opmerkingen:

  1. OOOOOH wat een enig verhaal, ik kan me heel goed voorstellen dat je zoon zijn tanden er in wilde zetten, ze zien er verrrrrrrrukkelijk uit!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heb je mooie vogeltaartjes gemaakt, maar kan me ook goed voorstellen dat het een gesmeer is geweest met dat vet,
    ik heb gehoord dat je i.p.v. vet ook gelatine kunt gebruiken en daar dan het vogelzaad indoen,
    ik heb het zelf nog niet geprobeerd hoor, maar misschien is dit een tip.

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er zo superleuk uit en ja dat je zoon er zijn tanden in wilde zetten das niet zo vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ha...kan me de vergissing voorstellen, het ziet er net echt uit. Wat een geweldige taartjes, dat ga ik zeker eens uitproberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke taartjes Mariëtte, hier zullen de vogeltjes wel van smullen! Gelukkig heeft je zoon ze niet opgegeten!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha ik zie het voor me dat je zoon denkt oh lekker wat een heerlijke taartjes en dan een hap nemen, jakkiebakkie ........ gelukkig was je op tijd erbij. Wat is dit een super origineel idee Mariette, ik vind het helemaal geweldig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige taartjes, wat worden de vogeltjes bij jou verwend, hier krijgen ze alleen zaadjes en water.
    grts
    frouwke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Enig Mariette! Wat een leuk idee om er kleine taartjes van te maken! Dan kun je er gewoon af en toe een neerzetten.
    Ik kreeg vorig jaar een tulband voor mijn verjaardag, die heeft de hele winter gestaan en de vogels aten er heerlijk van. Maar het gaf wel veel rotzooi, de stenen werden glad van het vet en dat was nog gevaarlijk!
    Dit is eigenlijk een beter idee!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is het vele werk wel waard. Haha ik moest even erg lachen toen je zoon die taartjes zag staan....
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi, ik kan het me helemaal voorstellen hoor! Ze zien er heerlijk uit! Heerlijk voor de vogels :-) Heel leuk gedaan!!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh, wat ziet dat er lekker uit, dat wordt smullen voor de vogels. Kan me voorstellen dat zoonlief er al eentje wilde opeten :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn super, leuk voor de winterfair !!!

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ontzettend leuk idee! Leuk cadeautje is het zeker. Haha, dat had vast een flinke smaak verrassing opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen