vrijdag 25 januari 2013

Stroken

Bij Elke kaart een feestje is uitdaging 151: maak een kaart van eigen gemaakte strookjes design papier. Ik heb gisterenavond een blokje papier gepakt dat ik nog nooit had gebruikt! Het goede voornemen van GerJanne is voor mij ook wel wat (dit jaar geen papier kopen). Nou ja........ik neem me dan maar voor alles dit jaar te gaan gebruiken en zo nu en dan een leuk vel te kopen ;-) Van de velletjes heb ik allemaal smalle stroken gesneden en daarna alles opgeplakt en versierd.
Daarna lag er nog een stapel strookjes die ik over had. Ik had net van de week een kaart van strookjes bij iemand gezien, maar kon natuurlijk nergens meer die kaart terug vinden. Dus dan zelf maar aan de gang; net nog eens aan het zoeken geweest wie dat kaartje had gemaakt en ik heb het gevonden: Nadine had een stroken kaart gemaakt. Vroeger maakte ik met de kinderen in de klas vaak van deze stroken een mandje met Pasen. Ik denk dat ik dit jaar het weer eens oppak!
Nou, ondertussen is het een heel verhaal geworden. Ga zo een ronde doen om te kijken wat jullie allemaal hebben gemaakt!
groetjes Mariëtte

18 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaarten! Met stroken kun je best wel veel. Mooi geworden!
    Prettig weekend
    Groetjes
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn allebei erg mooi geworden. Leuk idee zo met die stroken en natuurlijk ook een handig idee voor je restjes papier zo maak je je papier echt op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee leuke kaartjes Mariëtte, mooi papier ook!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mariette,
    hihihi, dat is lachen, zeg! Ik zie opeens dat ik genoemd wordt. Wees maar blij dat jij dat voornemen niet hebt, want ik vind het nu soms al moeilijk! En we zijn nog geen 4 weken onderweg! Jouw idee is beter, maar ja, mijn voornemen is al genomen.....en ik wil me er echt aan houden, want wat verzamel je veel in korte tijd!
    Je kaarten zijn echt super Mariette!! Heel leuk die strookjes op de bovenste kaart. De onderste kaart zag ik ook bij Nadine. Leuk !!!
    Ik vind ze allebei erg goed gelukt!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enige kaarten Mariette, dat blokje heb ik ook maar zo ziet het papier er ineens weer totaal anders uit!
    Ook ik heb besloten eens flink op te maken wat er ligt voor ik nieuw papier ga kopen, niet meer normaal hoeveel je in 2,5 jaar aanschaft!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuke kaartjes heb je gemaakt! Alle twee zo anders.. Leuk dat je meedoet met de challenge bij EKEF!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind allebei je kaartjes ontzettend mooi geworden!! Die fiets (stans?) vind ik echt geweldig! Heel erg leuk dat je meedoet deze week bij EKEF:) Groetjes en fijn weekend,Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze allebei helemaal super Mariette, helemaal top gedaan weer. En ja dat voornemen om geen papier dit jaar te kopen daarmee ging ik helaas de eerste week van januari al de fout mee in, erg toch.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De eerste kaart kan zo naar een jarige Job, de zwarte fiets geeft net een stoere look aan de leuke kaart.
    De tweede is met de gezellige houten bloemetjes eerder voor een jarige Jet (-: Vind ze beide leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi om zo een kaart te maken met die stroken. Een goed voornemen, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om wat stroken in de opruiming te kopen. Daar kan je ook sterren van maken.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaarten, Mariette!
    Gezellig dat je mee doet met deze uitdaging bij EKEF!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zijn heerlijke vrolijke kaarten geworden. Leuk hoe je met dezelfde strookjes 2 totaal verschillende kaarten hebt gemaakt.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb het papier ook nog liggen en ik moet je eerlijk bekennen dat ik laatst twee kaarten heb weg gegooid met dit papier, ik vind het heel leuk papier, maar wat ik had gemaakt was het net niet. Jij hebt door de fiets zwart te maken er net een stoere look aan gegeven! En ook het onderste idee met de stroken gevlochten geeft toch een heel leuk effect, misschien toch weer er mee aan de slag gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig kaartje met stroken. Mooi de zwarte accenten! Bedankt voor het meedoen bij EKEF.

    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaarten heb je gemaakt.
    Mooie kleuren gebruikt en heel leuk gedaan met die strookjes papier.

    Bedankt voor je deelname aan de uitdaging bij EKEF.

    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtige kaartjes Mariette.
    Hartstikke leuk dat je meedoet met onze uitdaging bij elke Kaart een Feestje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beide kaartjes zijn erg leuk. Wat een goed effect hè, al die strookjes. De zwarte fiets springt er echt uit en dat vind ik erg mooi.

    Fijn dat je meedoet met,
    elke Kaart een Feestje!

    Warme groet, Renata

    BeantwoordenVerwijderen