zaterdag 4 april 2015

Belijdeniskaartje

Morgen (1e Paasdag) doet een jongen belijdenis en daarom hebben we een boekje voor hem gekocht. Omdat we het boekje in de kerk geven, vind ik het net zo leuk om er een kaartje bij te maken. Hoe langzaam het gisteren ging met het maken van een kaartje, zo snel ging het vandaag. Als symboliek heb ik het kruis met links de zon verwerkt. Het kruis van Goede Vrijdag en het Licht van de opstanding op Pasen. Verder heb ik het achtergrondpapier bewerkt met de dop van een tube om te stempelen. De tekst heb ik er met witte stift opgeschreven; een tekst die ook in het boekje (dat we geven) staat.
Goede Paasdagen,
Mariëtte

9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart, met een schitterende en toepasselijke tekst! Mooi gemaakt! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart. Mooi hoe je de symbolen van het kruis en de opstanding er in hebt verwerkt. Grappig, wij hebben morgen een volwassen doopdienst en word het naamgenootje van mijn dochter opgedragen heel bijzonder want 17 jaar geleden stonden wij daar met onze Sharre-Lynne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart voor deze gelegenheid, mooi gedaan!
    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De symboliek in je kaart vind ik schitterend. Mooi deze tekst voor hem, het is wel bijzonder denk ik in deze tijd, dat er belijdenis gedaan wordt. Vroeger met hele groepen tegelijk, nu een enkeling. Mooi dat er veel aandacht aan besteed wordt. Mooie dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gedaan met de symboliek er in. En een prachtige tekst erop. Een mooie herinnering voor die bijzijndere dag.
    Jullie ook fijne paasdagen gewenst.
    groeten Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi!.....prachtige tekst en leuk gedaan het stempelen met een dop!
    Groetjes en fijne paasdagen,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie kaart voor deze gelegenheid, Mariette!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige symbolisch kaartje!!

    BeantwoordenVerwijderen